Customer case: Reskollen

Vår egen app Reskollen lanserades i mars 2014 och har sedan dess haft upp till 5 000 aktiva användare per månad. Appen hjälper resenärer i Västtrafikområdet att snabbt och enkelt se vilken avgång de ska ta. Appen gör resekopplingar i bakgrunden och mappar sedan snabbt dessa till avgångstavlorna för närmaste hållplatser.

En befintlig app som tidigare byggdes i Xamarin-ramverket blev svår att underhålla, så vi bestämde oss för att bygga om den i vårt eget ramverk Appmost. Lösningen resulterade i en betydligt mer lättskött app, med möjlighet att enkelt utöka med vyer, funktioner och till och med en prenumerationslösning där man kan prenumerera på fler funktioner.

Genom att lansera en omutvecklad version kunde vi komma ifrån de begränsningar som tidigare fanns och istället bygga vidare på en ny, modernare grund. Detta öppnar upp för framtida funktioner och en längre livslängd för projektet.

En del av lösningen var också att sätta upp en Firebase-server som aggregerar data som hämtas från Västtrafiks API och skickar den i ett konsoliderat format till appen.

Appen innehåller funktioner som timers, paginering, köp i appen, API-integration, onboarding, GPS, felhantering, Google Analytics, iPad-stöd och stöd för mörkt läge.

  • Customer
  • App type
  • Platforms
  • Links App
  • Integrations
  • Our own app
  • Native app
  • iOS iPadOS Android
  • Store Google Play
  • Firebase Firebase Analytics In-app purchases GPS positioning
john

”Appmost – profsigga med en ultrakort responstid om det krävs. Vi skulle have udviklat en ny app och fick anbefalet Appmost til at udføre dette jobbet. Appmost har helt sikkert levet op til vores forventninger, med en høj grad af professionalisme og guidance i processen. Vigtigt har for os också været at vi kunne tage nogle snabba fråger undervejs i processen – och Appmost responstid er superkort och dom står altid klar med bra service når det krävs. ”

daniela
Our own app
Manager

More customer cases